Instalación
Fotografía digital, yeso y vidrio
Medidas variables
El punto exacto del dolor I

La obra tiene como objetivo reflexionar sobre el uso de métodos de predicción, los que se han multiplicado a pesar de vivir en un sistema de producción guiado por la racionalidad. A partir de ahí nace la interrogante: ¿Por qué se usan los sistemas predictivos en la actualidad?

De alguna manera, la creencia en los textos predictivos que se encuentran en todo tipo de medios y que manipulan al lector a realizar o a tener en consideración acontecimientos que no pueden ser científicamente comprobados, parecen carecer de legitimidad. Por otra parte, la cultura popular nos impone este tipo de creencias y, particularmente con el zodiaco, nos sentencian características de nuestra personalidad, las que son decretadas por la posición de los astros en el momento de nacer.

Me interesa la posibilidad revelar que aquellas frases o respuestas que están “destinadas” a nosotros no tienen el mismo significado cuando se presentan en otro lugar, con el objetivo de visibilizar irónicamente la incongruencia de los deseos y el carácter efímero de la ilusión. La obra consiste en una serie de doce imágenes en las que utilizo fotografía y texto. A su lado se presentan doce módulos de yeso tallados con el horóscopo. Por ultimo, un vidrio quebrado que contiene un horóscopo tallado en su superficie y un cuchillo grabado acompañan la intervención.

The exact point of pain I

This work’s aim is to reflect on the use of predictive methods, which have multiply even when, currently, we live in a productive system led by rationality. From there it is born the question: why are the predictive systems used nowadays?

Somehow, the belief on the predictive texts that are found on every media and that manipulate the reader to make or consider events whose existence that cannot be scientifically proved, seem to lack of legitimacy. Furthermore, popular culture gives us this kind of beliefs and, particularly with the zodiac, sentence characteristics of our personality, which are ordered by the stars’ location on the moment of our birth.

I am interested in the possibility to reveal that those sentences or answers that are “meant” for us, does not have the same meaning when they are presented elsewhere, with the objective of ironically make visible the contradiction of wishes and the ephemeral character of illusion. The work consists of a series of twelve images where I used photography and text. By their side there are twelve gypsum’s modules sculpted with the horoscope. Finally, the installation is completed with a broken glass that supports a sculpted horoscope and an engraved knife on its surface.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google